הרזיה ללא דיאטה בשיטת אופטימל דיאט

הרזיה ללא דיאטה: האם אפשרית?

האם אפשר לרדת במשקל בלי להיות בדיאטה? בלי תפריט ובלי לספור קלוריות?!

כולנו יודעים היטב מה רצוי לאכול, כמה כדאי לאכול, איך ומתי. הקושי הגדול שלנו הוא בהפיכת הידע הזה להרגלי אכילה בריאים ונכונים לאורך זמן. אנחנו מסוגלים להתגייס לפרויקט דיאטה ולהוריד במשקל… אבל לצערנו, הדינמיקה של השמנה, הרזיה, חזרה למשקל הקודם (במקרה הטוב) וחוזר חלילה מוכרת לרבים מאיתנו.

אחוזי ההצלחה של הרזיה עם דיאטה

שיעורי ההצלחה בדיאטות מכל הסוגים נמוכים מ- 5%, וגם שיעורי ההצלחה המועטים הללו מיוחסים בעיקר להתמדה בפעילות גופנית. דיאטות הרזיה אינן מצליחות מפני שהן מביאות עימן מאבק פנימי שאינו יכול להחזיק לאורך זמן. במוקדם או מאוחר האדם יישבר מכיון שהוא נאבק בעצמו, ועליו להיות חזק ולגייס כח רצון כל יום, כל היום.

אכילת יתר היא סימפטום, ולכן, התמקדות בשינוי דפוסי האכילה בלבד כמוה כמתן אקמול לטיפול במחלה, או כמו מריחת מייקאפ על פצעים.

איך, אם כן, אפשר לעשות שינוי יציב ואמיתי בהרגלי האכילה, כזה שיביא להרזיה שתישאר לאורך זמן, ואשר לא יהיה כרוך במאבק פנימי יומיומי של האדם עם עצמו – עם ההרגלים, הרצונות, החשקים והאיסורים שהדיאטה גוזרת עליו?

איך ניתן להצליח בתהליך הרזיה ללא דיאטה?

אין זה סוד שסביב אוכל ואכילה יש הרבה מאד רגשות, תפיסות, אמונות, הרגלים וגם השלכות. האכלה היא החיבור הראשון של התינוק עם אימו, ומן הסתם יש בו הרבה יותר מחלב – הוא מקנה לתינוק בטחון, חום, אהבה וקשר. כך, גם בבגרותנו אוכל הוא עבורנו הרבה יותר מאשר מזון הנחוץ לקיומו התקין של גופנו, הוא מחובר עם הנאה, משפחתיות, בילוי, חגיגיות, ויחד עם זאת גם עם מצבים רגשיים המבקשים להיעזר באוכל כנחמה.

לכן, כשאנחנו מנסים לרזות, הידיעה שעלינו לעשות שינוי בהרגלים שלנו, מלווה באינסוף דאגות, אמונות, התניות, פחדים וחסמים.

על מנת להצליח לעשות שינוי אמיתי ויציב בהרגלי האכילה, לא מספיק בהנחיה תזונתית, ויש צורך בכלים שמאפשרים לשינוי לקרות ממקום יותר עמוק ובסיסי, כזה הנוגע בראש (במחשבה) ובבטן (ברגשות).

המשותף לכל שיטות ההרזיה ללא דיאטה (נון-דיאט) הוא שחרור מכל החוקים הישנים, מספירה של קלוריות, מאסור ומותר, פרידה ממחשבות ואמונות שיש לי על הרזיה, ולמידה מחדש של עצמי תוך לימוד של הקשבה לגוף – לרעב ולשובע, לצרכים פיסיים אחרים, וצרכים רגשיים שמושלכים על אוכל (עייפה – אוכלת, עצובה – אוכלת, משועממת – אוכלת).

מתוך ההקשבה יוצרים הרגלים חדשים, המבוססים על הצרכים האמיתיים של הגוף – אוכלים כשרעבים, עוצרים כששבעים במידה הנכונה.

המשמעות הגדולה ביותר היא היכולת לנהל את האכילה בהתאם לרצונות והצרכים האמיתיים שלי. רוב האנשים שאינם שבעי רצון ממשקלם, חווים תיסכול מכך שהם מרגישים חוסר שליטה מוחלט באכילה שלהם. היכולת להחזיר לעצמי את שרביט הניהול של הגוף שלי מלווה בסיפוק גדול, והיא לא רק הישג משמעותי בפני עצמו, אלא גם הדרך הבטוחה להרזיה.

איך עובדת גישת נון – דיאט?

הדיאטניות הקליניות שלנו מומחיות בהרזיה ללא דיאטה.

נלמד אותך להקשיב לגוף שלך, כך שבחירות האוכל שלך הן מבחינת סוג והן מבחינת כמות יהיו מתאימות לך אישית. לא עוד מה ש"מומלץ", לא עוד מה שכתוב בספרי הדיאטות אלא מה שנכון לך – אישית. מה שאהוב עליך, שמספק אותך, שמקנה לך הנאה. בלי חסך, איסורים והימנעויות. אוכל אמיתי, טעים, משביע ומספק.

נלמד אותך כיצד לעשות בחירות נכונות, כאלה שאין לאחריהן חרטה, רגשות אשם ושיפוטיות אשר מובילים לאכילה מיותרת ומתסכלת.

נזהה את הסיבות לכך שלא הצלחת עד היום, נזהה את הגורמים שהכשילו אותך בכל הנסיונות הקודמים, באשר הם. גורמים אלה הם לרוב אמונות, מחשבות ותפיסות שמקובעות במחשבה שלך, ולכן, הם ברי שינוי. תפיסות ואמונות אפשר לשחרר ואפשר גם להחליף אותן במחשבות חדשות, שיאפשרו לך גם לבנות הרגלים חדשים.

לצד זיהוי החסמים, יש לך גם הרבה כוחות שעוזרים לך, ולא השתמשת בהם די בתבונה וביעילות עד היום על מנת להצליח בהרזיה שלך. גם את אלה הדיאטניות שלנו יודעות לזהות, לתת להם מקום ולהעצים אותם, כך שיעבדו בשבילך, שישרתו את המטרה שלך, את הרצון שלך לעשות שינוי אמיתי ואיתן ולחיות בשלום עם האוכל בגוף רזה.

גישת ההרזיה ללא דיאטה צוברת תאוצה בכל העולם, היא התפתחה בארה"ב, ותופסת תאוצה בכל העולם המערבי.

בישראל – אופטימל דיאט היא הראשונה לבנות מערך ארצי של דיאטנים מומחים בגישה זו.