לרדת במשקל באופטימל דיאט

לרדת במשקל – מספר עצות מקצועיות ובריאות

הסיבה לכך היא שרוב האנשים בוחרים דיאטות שאינן מתאימות להם ולאורח החיים שלהם ולכן בד"כ לא מצליחים לרדת במשקל ולהתמיד בהן לאורך זמן.
כתוצאה מכך, הם לרוב נכנסים למצב של תסכול ותחושת קיפוח מפסיקים את הדיאטה.
מחזירים את כל הקילוגרמים שהשילומעצמם במאמץ רב. ועולים במהירות  בחזרה.

95%  מהדיאטות לא מצליחות – עובדה ! מוכר לכם?

למה זה קורה ? האם זה כי אתם חלשים מדי או שאין לכם מספיק כוח רצון? ממש לא !

זה קורה כי :

  • אתם לא באמת יודעים איך לעשות דיאטה בצורה נכונה
  • אתם לא באמת יודעים איך להתמודד עם מעידות זמניות ופיתויים
  • אתם לא באמת יודעים איך לשמור על המוטיבציה לאורך זמן
  • אתם לא באמת יודעים איך לשמר את המשקל הרצוי אחת ולתמיד

בתהליך ההרזיה יש באופן טבעי עליות ומורדות. לרובנו התהליך קל יחסית בשבועות הראשונים, אך בהמשך מתחיל להיות לנו יותר ויותר קשה לרדת במשקל.

מכל מיני סיבות: הדחף לאכול מתעצם, לוח הזמנים עמוס, לחצים רגשיים שצפים, הגוף מתייעל וצורך פחות ופחות אנרגיה לצרכי הקיום הבסיסיים ואילו הן רק חלק קטן מהסיבות שגורמות לנו להישבר ולחזור להרגלי האכילה המוכרים והלא מאוזנים שלנו.

אז מה הטעם להמשיך ולעשות את אותו הדבר שוב ושוב ולצפות לתוצאות אחרות ?

חשוב לזכור שבתהליך בריא ונכון של ירידה במשקל, המטרה היא צמצום תאי השומן.
משקל הגוף יכול להשתנות על ידי דלדול תאי שריר או ירידה בכמות הנוזלים בגוף, אך אלו אינם מהווים ירידה אמיתית במשקל.

מה עושים? כאשר יודעים מראש מה הם הקשיים הצפויים ואיך ניתן להתמודד עימם, הרבה יותר קל לצלוח את השלבים המאתגרים בתהליך הירידה במשקל ולהתמיד בו לאורך זמן.

הסוד הוא לנהל את המשקל באופן שנכון לכם ובדרך שמתאימה לכם.

ברגע שתפצחו את הסוד הזה… משקלכם ירד משבוע לשבוע בצורה איטית ונכונה, אתם תהנו מכל היתרונות (כל אחד והיתרונות הרלוונטיים אישית לו), תהיו אנרגטיים יותר, תרגישו בריאים יותר, ללא כאבים וחוסר נוחות הנובעים מעודף משקל.
הניסיון מלמד שבאמצעות שינוים בהרגלי החשיבה והתנהגות האכילה ניתן לרדת במשקל ולהגיע להישגים נפלאים, ולשפר את אורח החיים מה שיביא למשקל גוף תקין, לחיוניות ולהרגשה כללית טובה.וכך לפרוץ את מעגל הירידה והעלייה במשקל לתמיד!

זה באמת עובד!
מה שחשוב הוא למצוא את נקודת האיזון המתאימה לכם מבחינה פיזית, נפשית בהתאמה לאורח החיים שלכם.

איך עושים את זה?


חשוב שהדרך תהיה כמה שיותר קלה ופשוטה.
קודם הציבו לעצמכם יעדים ריאליים וברי השגה בטווח זמן קצר יחסית. המשקל האידיאלי הוא זה שבו אתם נראים ומרגישים הכי טוב עם עצמכם, זהו המשקל האידיאלי עבורכם ואליו אתם צריכים לשאוף.

לדוגמא:החליטו להפחית  5 ק"ג ב- 8 השבועות הקרובים, לאחר מכן, חדשו את היעד והגדירו את המטרה מחדש. כשתגיעו למשקל בו אתם מרגישים טוב, פיזית ונפשית, (גם אם אינו תואם את המשקל המומלץ על פי הקריטריונים הרפואיים), הגדירו לעצמכם מטרה מאתגרת, לא פחות חשובהשהיא שמירה על המשקל החדש לאורך זמן.

ריכזתי לכם מספר טיפים קטנים ופשוטים, שיסייעו לכם להתחיל את התהליך בצורה נכונה :

  • אל תדלגו על ארוחות דילוג על ארוחה הוא גורם מספר אחד להשמנה. חוץ מהעובדה שהוא גורם להאטה של חילוף החומרים הוא גם גורם לנו להגיע מאוד רעבים מאוד לארוחות מצב בו אוכלים הכל, מהר והרבה ואם אין לנו מזון מוכן בד"כ גם איכות המזון תהיה ירודה (מזון מהיר תעשייתי מוכן /חטיפים וממתקים)
  • מומלץ לא לדלג על ארוחות ולא ליצור מרווחים גדולים מידי בין ארוחה לארוחה להקפיד גם על ארוחות הביניים, כך משמרים ומשפרים את איכות חילוף החומרים של הגוף וגם נשארים מרוכזים ומאוזנים
  • אכלו לאט ובתשומת לב ותנו כבוד לארוחה !
    אל תאכלו בישיבה על הספה בסלון או מול הטלוויזיה, תוך התעסקות בנייד או במחשב. כלו רק בישיבה ליד השולחן. כאשר תתרכזו בארוחה, הנאתכם ממנה תגדל וגם תגיעו לשובע מהר יותר.
  • הקפידו על שתייה ועל איכות השתייה, ההמלצה: 8-10 כוסות מים ביום. שתיית נאותה של מים תורמת לבריאות, מסייעת לירידה במשקל, מגבירה את הריכוז והערנות ומשפרת את עור הפנים.החישוב לכמות נוזלים מותאמת אישית הוא 30 מ"ל מים ליום לכל  ק"ג משקל גוף .
  • במידה ואתם לא אוהבים מים נסו להוסיף לימון או עלי נענע/לואיזה. או לשתות חליטות צמחים.כמובן שעדיף להימנע משתיה מתוקה תיאורטית שתייה של פחית שתיה מתוקה ביום עלולה להוביל לעלייה של  7 ק"ג בשנה.
  • הקפידו על שעות השינה שלכם, מספר שעות השינה המומלץ לאדם בוגר הוא 7-8 שעות ביממה. כשנשארים ערים אוגרים יותר אנרגיה ושורפים יותר שומן (חילוף החומרים איטי יותר) ובנוסף תחושת הרעב עולה ומתגבר החשק הבלתי נשלט לפחמימות פשוטות (סוכרים), על מנת להישאר ערניים.
  • הפעילו את הגוף – רקמת שומן לא יכולה להפוך לרקמת שריר! לכן, אם רק תגבילו את עצמכם מבחינה קלורית מבלי לשלב פעילות גופנית, לגוף יהיה פחות אנרגיה זמינה והוא ישתמש ברקמת השריר להפקתה, התוצאה תהיה דלדול שרירים ומראה רופס.

זכרו כי פעילות לא מתאימה עלולה לגרום לכאבים, חוסר הנאה ולחוסר התמדה, לכן פעילות הגוף שתבחרו חייבת להיות מותאמת לרמת המיומנות והכושר שלכם ולמשקל גופכם

נסו לפחות טיפ אחד – אתם לא יודעים עד כמה רחוק שינוי קטן יכול להגיע !

ולסיום – נקודה למחשבה ..

  • לפני שאתם יוצאים לדרך ומחליטים להתחיל תהליך של ירידה במשקל, עצרו רגע וחשבו למה חשוב לכם לרדת במשקל ? למה כדאי לכם להתאמץ ? מה תרוויחו מהירידה במשקל ?
  • אם הרווח של הירידה במשקל אינו משמעותי כל כך אולי  לא כדאי להתחיל את התהליך, מכוון שקשה יותר להתאמץ עבור משהו שאינו באמת משמעותי עבורכם.
  • עשו רשימה של כל היתרונות של הירידה במשקל, דרגו אותם לפי סדר החשיבות וחשבו עד כמה חשוב לכם להשיג יתרונות אלה בחייכם?
  • הדפיסו את הרשימה ושימו אותה בארנק,  קראו אותה בעיון לפחות פעם ביום כדי להזכיר לעצמכם מדוע התחלתם את התהליך.
  • קריאה פעילה תצור שיקוף מחודש של היתרונות, תסייע בהפנמה של הסיבות ותיצור מחויבות וזיכרון לתהליך.

כתבה:
סברינה נמדר – דיאטנית קלינית במודיעין וירושלים