פלאפל אפוי

פלאפל ביתי – 100% בריאות!

ולנו יש פלאפל! המנה הכי ישראלית שיש אבל גם הכי מושמצת שיש ולא סתם, מתכון פלאפל ביתי אפוי ישנה לכם את התפיסה השלילית לגביה. כשאנו רוצים לפנק את עצמנו וקצת לשכוח מהדיאטה אנחנו בורחים אל המקורות, מנה/חצי מנה פלאפל מטוגן בשמן עמוק, בפיתה טריה וחמה, נוטפת טחינה (למי שאוהב גם גם עמבה), חריף, חומוס וסלט קצוץ בשביל הבריאות.

אבל למה לא לשנות את ההרגל? לקבל מנת בריאות אמיתית ולהינות באותה מידה!

  • את הפלאפל אפשר לאפות בתנור במקום לטגן בשמן עמוק
  • את הפיתה ניתן להחליף בלחם/פיתה מחיטה מלאה/קלה ואפשר גם בלי
  • טחינה – הרבה שומן, אם מכינים בבית ושולטים על הכמות – במידה היא גם מאוד בריאה
  • סלט קצוץ – לחתוך ירקות דקות לפני האכילה. בפלאפליה השכונתית קיצוץ הירקות שעות מראש גורם לאיבוד כמעט כל הערכים התזונתיים שבהם (למען האמת תוך 15 דקות מזמן הקיצוץ הסלט מתחיל לאבד מסגולותיו).

מרכיבים

  • 1 כוס גרגירי חומוס יבשים (אפשר גם מבושלים ומוקפאים)
  • רבע צרור עלי כוסברה
  • רבע צרור עלי פטרוזיליה
  • מלח ופלפל

אופן הכנה

אם גרגירי החומוס יבשים: להשרות אותם לילה/יום שלם במים קרים על מצע מלח גס. מסננים ושוטפים כשלוש פעמים ומרתיחים בסיר ללא מכסה למשך 45 דקות עד שעה, עד שהקליפות נפרדות וצפות. חלקן יימסו במים ואת חלקן ניתן להוציא באמצעות מסננת שטוחה.
אם גרגירי החומוס מבושלים: טוחנים את גרגרי החומוס במערבל מזון, תוך כדי מוסיפים מגוון עלים ירוקים לפי הטעם (כוסברה, פטרוזיליה וכו), מלח ופלפל עד למרקם גושי.
יוצרים כדורים ומכניסים לתנור לכ-10 דקות לכל צד.הצעות הגשה:
1. בצלחת לצד סלט
2. בפיתה ״בריבוע״ חיטה מלאה/ פיתה קלהשיהיה בתאבון!!