green and red healthy food

סלט אבוקדו ושומר – גם טעים וגם בריא

אבוקדו הוא הירק הטעים ביותר שיש, אבל גם המשמין ביותר. אמנם מדובר במעט שומן בלתי רווי וגופנו צריך שומן באופן יומיומי בכדי להתקיים בנוסף לחלבונים, פחמימות ועוד. סלט אבוקדו ושומר ורכיבים בריאותיים נוספים שנשמעים כאילו אין להם מקום באותה צלחת, האמת היא שגם אנחנו הופתענו

מצרכים

  • 1 שומר בינוני טרי או 2 קטנים מאוד
  • 3 צנוניות
  • 1/2 אבוקדו
  • 1/2 פלפל ירוק חריף
  • עלי רוקט טריים
  • לבבות ארטישוק איטלקי צלויות (אופציונאלי)

אופן הכנה

  • פורסים את השומר, הצנוניות והאבוקדו לפרוסות דקות
  • את הפלפל הירוק פורסים ללא הגרעינים (אפשר לוותר אם לא אוהבים חריף)
  • מניחים הכל בצלחת עמוקה ומנקדים את הירקות בלימון כבוש (ביתי או של תבליני ביטון)
  • מאוד מומלץ להוסיף פרוסות של לבבות ארטישוק איטלקי צלויות (להשיג במעדניות ובחלק מהסופרים, נמכר בצנצנות או במשקל במעדניות)
  • מתבלים בלימון, שמן זית, מלח אטלנטי גס
  • מניחים מעל הירקות חופן גדול של עלי רוקט טריים

בתאבון!